torsdag 25. september 2008

♥ Unni Lindell



Unni Maria Lindell er en av Norges beste forfatter, etter min mening. Hun er født 3. april 1957 i Oslo, så hun er altså 51 år gammel. Hun er forfatter og journalist, og det har hun villet siden hun var bare 10 år gammel.

Noen priser hun har fått gjennom karrieren hennes som forfatter er:

- Norges beste ungdomsbokforfatter for ”Annas Barn”, som jeg syns er en kjempebra bok med mye følelser, og den anbefaler jeg på det sterkeste!
- Kritikerprisen for åsets beste barne- eller ungdomsbok for ”Sugemerket”, som også er en kjempe bra bok!
Og mange mer..

Det er også laget serier av noen av krimromanene hennes, som ble vist på NRK1 i sommer. Både bøkene og serien har vært en stor suksess for Unni Lindell, og hun elsker det hun jobber med.

Unni Lindell er en av mine yndlings forfattere fordi hun skriver gripende, spennende og lettleste bøker som etter min mening passer alle jenter i tenårene. Jeg har til nå bare lest to bøker, men bare vent – det blir nok mye mer!

Kilder: http://www.bokogsamfunn.no/images/lindell_nett.jpg
http://no.wikipedia.org/wiki/Unni_Lindell

Ingen kommentarer: